Zorgnota's declareren

Rechtstreekse betaling


Tegenwoordig sturen de meeste zorgverleners nota’s rechtstreeks naar ons. Je hoeft zelf niet meer te declareren, want we verrekenen deze nota’s direct met de zorgverlener. Daar merk je niets van, tenzij je moet bijbetalen. Bijvoorbeeld vanwege het eigen risico of eigen bijdrage of omdat de kosten hoger zijn dan het verzekerde bedrag. 

Zelf een nota ontvangen


Als je toch zelf een nota hebt ontvangen, declareer deze dan online.

Het is belangrijk dat de volgende informatie op de nota staat:

  • je naam, adres en geboortedatum
  • soort behandeling, het bedrag per behandeling en de datum van de behandeling
  • naam en adres van de zorgverlener

Online declareren

Wil je een snelle uitbetaling van je declaratie, dien dan je declaratie online in.Het bedrag dat we vergoeden, krijg je binnen 6 werkdagen op je rekening.

Met de post declareren

Je kunt je declaratie natuurlijk ook per post aan ons sturen. Vul hiervoor een declaratieformulierin en stuur het samen met de originele nota’s naar:

ZEKUR
Postbus 25030
5600 RS Eindhoven

Medische kosten die je in het buitenland hebt gemaakt kun je via het declaratieformulier medische kosten buitenland declareren.

Je ontvangt het bedrag dat we vergoeden binnen 10 werkdagen. Vergeet niet een kopie te maken voor je eigen administratie.

Medische kosten of schade veroorzaakt door een ander


Je hebt medische kosten gemaakt of schade waarvoor iemand anders aansprakelijk is. Geef dit zo snel mogelijk aan ons door. Dan kunnen we jouw kosten en de kosten die we vergoeden, terugvragen bij de tegenpartij.  

Toestemming vooraf


Voor sommige zorg moet je vooraf toestemming aanvragen. Deze toestemming noemen we ook wel een machtiging. In de 
verzekeringsvoorwaarden vind je terug wanneer je toestemming nodig hebt.

Meer over machtigingen

Schade melden op je Reis- of Annuleringsverzekering van je ZEKUR Zorgverzekering

Gebruik het schadeaangifteformulier als je een reisschade wilt melden of de kosten van het annuleren van je reis wilt declareren. Je kan dit niet in Mijn ZEKUR Zorg declareren. Heb je hulp nodig tijdens je vakantie dan is de Univé Alarmcentrale 24 uur per dag bereikbaar op

+31 (0)592 34 81 12

Maak je ter plekke extra kosten door een ziekenhuisopname, een overlijdensgeval, pech onderweg of eerdere terugkeer naar huis, dan ben je verplicht vooraf contact op te nemen met de Alarmcentrale.