Alles over je zorgverzekering en betalen

De premie van je zorgverzekering betalen

Bij ons betaal je je zorgverzekering altijd per maand met een automatisch incasso. Het bedrag wordt rond de 27e van maand van jouw bankrekening afgeschreven. Je kan niet in andere termijn of met een acceptgiro betalen. Zo houden we de kosten en ook de premie voor jouw zorgverzekering zo laag mogelijk. In Mijn ZEKUR Zorg zie je wat jouw premie is en kan je het rekeningnummer wijzigen als dat nodig is.

De afschrijving wordt gedaan door NV Univé Zorg. Het rekeningnummer waar de premie naar overgeboekt wordt, is 
NL20 INGB 0000 6861 29

De premie voor je kinderen

Kinderen die jonger zijn dan 18 jaar hebben altijd de basisverzekering Gewoon ZEKUR Vrij. Je betaalt hiervoor geen premie. Voor de aanvullende verzekeringen betaal je wel premie:

Aanvullende verzekering:

Premie per maand

ZEKUR Fysiotherapie

€ 2,50

ZEKUR Tand

€ 2,50

ZEKUR Buitenland

€ 2,50

Extra ZEKUR Zorg

€ 7,50

 

Zorgkosten zelf betalen

Het kan voorkomen dat je je een deel van je zorgkosten zelf moet betalen. Bijvoorbeeld omdat er een eigen risico geldt. Je krijgt dan een mail dat er een zorgkostenfactuur in Mijn ZEKUR Zorg staat. Als je hebt gekozen voor het automatisch betalen van je zorgkosten, dan schrijven we dit van jouw rekening af. Als het bedrag groter is dan € 220,- dan ontvang je van ons een betaalmail. Je kan dan veilig en snel betalen via iDEAL.

Als je jouw zorgkosten niet automatisch laat afschrijven, dan ontvang je altijd een betaalmail. Vanuit deze betaalmail kan je eenvoudig en veilig betalen via iDEAL.

Om jouw privacy te beschermen, sturen we het overzicht van jouw zorgkosten nooit mee in de mail. Je kan het kostenoverzicht bekijken als je inlogt op Mijn ZEKUR Zorg.

Lees meer over het zelf betalen van zorgkosten.

Betalen via de mail

Je kan de facturen voor je zorgkosten nu ook gemakkelijk direct vanuit de mail via iDEAL betalen. Dit zijn de voordelen:

  • je hoeft niet meer in te loggen in Mijn ZEKUR Zorg
  • je betaalt met 1 druk op de knop veilig en snel via iDEAL
  • je krijgt een geheugensteuntje als je nog niet hebt betaald en de betaaldatum bijna in zicht is

Om jouw privacy te beschermen mogen wij geen persoonlijke gegevens of het overzicht van jouw zorgkosten in de mail zetten of meesturen. Je kan dan altijd nog inloggen op Mijn ZEKUR Zorg en de factuur bekijken.

Je betaalt de premie per maand met een automatisch incasso. Je krijgt een betaalmail als:

  • de zorgkosten hoger zijn dan € 220,-
  • als de automatisch incasso niet is gelukt.

Openstaande bedragen

Als je inlogt op Mijn ZEKUR Zorg, dan zie je direct wat er openstaat. Je kan je facturen bekijken en gelijk betalen via iDEAL.

Je kan met iDEAL betalen tot de uiterste betaaldatum.

Aanmaningen

Elke factuur heeft een uiterste betaaldatum. Als je op tijd betaalt, is er niets aan de hand. Als de uiterste betaaldatum voorbij is, krijg je na 10 dagen een betaalherinnering. Bij deze betaalherinnering worden geen extra kosten gerekend. Betaal je na de herinnering niet op tijd, dan volgt er een 1e aanmaning met € 15,- extra kosten. Bij een 2e aanmaning lopen deze extra kosten op tot € 40,-. Als je na de 2e aanmaning niet hebt betaald, dan dragen we het over aan een incassobureau. Het incassobureau rekent hiervoor incassokosten. Vraag daarom op tijd een betalingsregeling aan of neem contact met ons op als je niet kan betalen.

Let op: als je na de 1e aanmaning nog steeds niet hebt betaald, dan wordt je aanvullende verzekering beëindigd. Je basisverzekering Gewoon ZEKUR of Gewoon ZEKUR Vrij blijft wel geldig.

Incassobureau

We dragen het incasso over aan een incassobureau als je na de 2e aanmaning niet hebt betaald. De openstaande vorderingen worden door het incassobureau geïncasseerd. Je betaalt dan extra kosten aan het incassobureau. Het totaalbedrag en andere informatie over de betalingsregeling kunnen wij niet meer zien. Neem daarom contact op met het incassobureau als je vragen hebt over het openstaande bedrag of de regeling die je hebt afgesloten. Als het incasso van de nieuwe maandpremie niet lukt of je betaalt een nieuwe rekening van jouwzorgkosten niet op tijd, dan sturen we geen herinneringen meer. Dit wordt dan direct overgedragen aan het incassobureau. Neem contact met ons op of sluit een betalingsregeling zodra je moeite hebt om je factuur te betalen en voorkom meer problemen.

Aanmelding CAK

Als je 6 maanden of langer de premie van je zorgverzekering niet hebt betaald, dan zijn wij verplicht je over te dragen aan het CAK. Je bent dan bij ons verzekerd met je basisverzekering, maar je betaalt dan een hogere premie aan het CAK en je blijft de openstaande bedragen aan het incassobureau betalen. Je aanvullende verzekering is al beëindigd. Neem daarom contact met ons op of sluit een betalingsregeling zodra je moeite hebt om je factuur te betalen en voorkom meer problemen.

Betalingsregeling afsluiten

In bepaalde situaties kan je een betalingsregeling afsluiten voor het betalen van je zorgkosten.
Lees meer als je moeite hebt om je factuur te betalen.