Schade melden

Je hebt schade opgelopen


Bekijk per verzekering wat je moet doen om je schade te melden

Schade melden

  • ZEKUR Zorg - Doorlopende Reis- of Annuleringsverzekering

    Schade melden Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering

    Tijdens je vakantie kan het voorkomen dat je schade lijdt of veroorzaakt door bijvoorbeeld een ongeluk of diefstal van bagage. Dit is erg vervelend, want vaak is er, buiten emotionele schade, ook sprake van financiële schade.

    Wil je een schade melden die tijdens een vakantie/reis gemaakt hebt? Of moet je je vakantie annuleren of tussentijds afbreken?
    Gebruik dan het schade-aangifteformulier Doorlopende Reisverzekering of Doorlopende Annuleringsverzekering. Na het invullen, kun je het formulier ondertekenen, scannen en vervolgens inclusief bijlagen via email insturen aan scschade@unive.nl.

    Diefstal: doe aangifte
    In geval van verlies, diefstal of vermissing van je bagage en/of geld doe direct (of bij de eerstkomende gelegenheid) aangifte bij de plaatselijke politie. Zorg ervoor dat je daarbij een bewijs van aangifte krijgt. Meld vervolgens zo snel mogelijk de schade bij ZEKUR.

     

    Univé Alarmcentrale
    Bij overlijden, een ernstige ziekte, bezoek aan een ziekenhuis, pech onderweg of een ongeval in het buitenland kun je contact opnemen met de Univé Alarmcentrale. Is er sprake van ziekenhuisopname of repatriëring, dan ben je dat zelfs verplicht. De Univé Alarmcentrale is dag en nacht bereikbaar via +31 592 348 112. Zorg ervoor dat je in ieder geval je polisgegevens en de belangrijkste gegevens over je locatie bij de hand hebt als je contact opneemt.

  • ZEKUR Wonen
  • ZEKUR Rijden
  • ZEKUR ZZP
  • Aansprakelijkheid ZZP

    Schade melden Aansprakelijkheid ZZP

    • Zorg dat de schade zoveel mogelijk wordt beperkt.
    • Meld de schade zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier
    • Beschrijf precies wat er gebeurd is. Als je niet genoeg hebt aan de ruimte op het formulier, stuur dan een mail met aanvullende informatie. 
    • Onderteken het formulier als je het hebt ingevuld. Scan het en stuur het met de eventuele bijlagen naar schadezekur@Aevitae.nl
    • Bel met ons alarmnummer als er sprake is van een calamiteit. Het alarmnummer is: +31 (0)20 592 9152
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade. 
  • Inventaris en Goederen ZZP

    Schade melden Inventaris en Goederen ZZP

    • Zorg dat je zelf veilig bent. 
    • Zorg dat de schade zoveel mogelijk wordt beperkt, maar neem geen onnodige risico's bij bijvoorbeeld brand.
    • Meld de schade zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier
    • Beschrijf precies wat er gebeurd is. Als je niet genoeg hebt aan de ruimte op het formulier, stuur dan een mail met aanvullende informatie. 
    • Doe bij inbraak aangifte bij de politie en stuur de aangifte mee. 
    • Maak als het kan foto's van de schade en stuur deze mee. 
    • Onderteken het formulier als je het hebt ingevuld. Scan het en stuur het met de eventuele bijlagen naar schadezekur@Aevitae.nl
    • Bel met ons alarmnummer als er sprake is van een calamiteit. Het alarmnummer is: +31 (0)20 592 9152
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade. 
  • Rechtsbijstand ZZP

    Schade melden Rechtsbijstand ZZP

    Rechtsbijstand wordt verleend door DAS. 
    • Als er sprake is van een calamiteit, bel dan met
    • Meldt het conflict zo snel mogelijk als je juridische hulp nodig hebt. 
    • Bel met:
      - telefoonnummer voor advies over een
      - telefoonnummer voor advies over een
      Vertel dat je bij ZEKUR verzekerd bent en hou je polisnummer bij de hand. Zo kunnen we je sneller helpen. 
    • Stuur alle documenten die over het conflict gaan mee als bijlage in de mail. 

     

    Incassobijstand:

    • Je krijgt bijstand bij het incasseren van onbetaalde vorderingen die niet ouder zijn dan zes maanden,
    • maar alleen als er geen juridisch conflict over de vordering is.
    • En je moet tenminste twee keer schriftelijk een aanmaning hebben verstuurd. 
    Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.
  • Ongevallen ZZP

    Schade melden Ongevallen ZZP

    We wensen je veel sterkte als de verzekerde is overleden of als je letsel hebt opgelopen. 
    • Neem bij een ongeval of overlijden direct contact op met ZEKUR. Bel dan naar 0900 369 66 66. 
    • Vul zo snel mogelijk het schadeformulier in. 
    • Beschrijf precies wat er gebeurd is en de aard van de klachten. 
    • Onderteken het formulier als je het hebt ingevuld. Scan het en stuur het met de eventuele bijlagen naar schadezekur@Aevitae.nl
    • Bel met ons alarmnummer als er sprake is van een calamiteit. Het alarmnummer is: +31 (0)20 592 9152
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
  • Multimedia Buitenshuis ZZP

    Schade melden Multimedia Buitenshuis ZZP

    • Meld de schade zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier
    • Beschrijf precies wat er gebeurd is. Als je niet genoeg hebt aan de ruimte op het formulier, stuur dan een mail met aanvullende informatie. 
    • Onderteken het formulier als je het hebt ingevuld. Scan het en stuur het met de eventuele bijlagen naar schadezekur@Aevitae.nl
    • Bel met ons alarmnummer als er sprake is van een calamiteit. Het alarmnummer is: +31 (0)20 592 9152
    Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
  • Eigen Vervoer ZZP

    Schade melden Eigen Vervoer ZZP

    • Meld de schade zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier
    • Beschrijf precies wat er gebeurd is. Als je niet genoeg hebt aan de ruimte op het formulier, stuur dan een mail met aanvullende informatie. 
    • Onderteken het formulier als je het hebt ingevuld. Scan het en stuur het met de eventuele bijlagen naar schadezekur@Aevitae.nl
    • Bel met ons alarmnummer als er sprake is van een calamiteit. Het alarmnummer is: +31 (0)20 592 9152

    Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.

  • Bouw en Montage ZZP

    Schade melden Bouw en Montage ZZP

    • Meld de schade zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier
    • Beschrijf precies wat er gebeurd is. Als je niet genoeg hebt aan de ruimte op het formulier, stuur dan een mail met aanvullende informatie. 
    • Onderteken het formulier als je het hebt ingevuld. Scan het en stuur het met de eventuele bijlagen naar schadezekur@Aevitae.nl
    • Bel met ons alarmnummer als er sprake is van een calamiteit. Het alarmnummer is: +31 (0)20 592 9152

    Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.

  • Autoverzekering

    Schade melden Autoverzekering

    Alarmcentrale

    Telefoon: +31 (0)20 592 91 52
    24 uur per dag bereikbaar

     

    Schade melden

    Schade moet je zo snel mogelijk melden aan ZEKUR. Het belangrijk om je schade te beschrijven op het Europees Schademeldformulier. Dit schadeformulier kan je downloaden via de website of bij ons opvragen.Na het invullen kun je dit formulier ondertekenen, scannen en vervolgens inclusief bijlagen via email insturen aan schadezekur@aevitae.nl.

     

    Algemene tips

    • Meld je schade zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, des te meer risico je loopt dat je schade niet meer kan worden behandeld.
    • Stuur alle mogelijk relevante (originele) bewijsstukken* via de post na.
    • Vraag eventuele getuigen of zij een getekende getuigenverklaring willen maken.
    • Ben je de dupe geworden van diefstal op vakantie? Doe dan altijd meteen aangifte bij de plaatselijke politie en stuur het originele proces-verbaal met de schademelding mee.
    • Bij grote schades wordt er meestal een schade-expert ingezet. Is er een schade-expert nodig, dan is het belangrijk dat je alle beschadigde zaken niet repareert, herstelt of weggooit voordat de expertise heeft plaatsgevonden. Zo kan de expert een zo goed mogelijk oordeel geven over de schade.

    *Relevante bewijsstukken zijn:

    • aankoopnota's 
    • reparatienota's
    • proces-verbaal of kopie van aangifte bij de politie
    • sleutels (ingeval van diefstal moeten de sleutels per post worden nagestuurd)
    • een zelfgemaakte foto van het schadegeval 
    • en een getuigenverklaring

    Zie ook tips voor het invullen van het Schadeformulier.

  • Bromfietsverzekering

    Schade melden Bromfietsverzekering

    Alarmcentrale

    Telefoon: +31 (0)20 592 91 52
    24 uur per dag bereikbaar

     

    Schade melden

    Schade moet je zo snel mogelijk melden aan ZEKUR. Het belangrijk om je schade te beschrijven op het Europees Schademeldformulier. Dit schadeformulier kan je downloaden via de website of bij ons opvragen.Na het invullen kun je dit formulier ondertekenen, scannen en vervolgens inclusief bijlagen via email insturen aan schadezekur@aevitae.nl.

     

    Algemene tips

    • Meld je schade zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, des te meer risico je loopt dat je schade niet meer kan worden behandeld.
    • Stuur alle mogelijk relevante (originele) bewijsstukken* via de post na.
    • Vraag eventuele getuigen of zij een getekende getuigenverklaring willen maken.
    • Ben je de dupe geworden van diefstal op vakantie? Doe dan altijd meteen aangifte bij de plaatselijke politie en stuur het originele proces-verbaal met de schademelding mee.
    • Bij grote schades wordt er meestal een schade-expert ingezet. Is er een schade-expert nodig, dan is het belangrijk dat je alle beschadigde zaken niet repareert, herstelt of weggooit voordat de expertise heeft plaatsgevonden. Zo kan de expert een zo goed mogelijk oordeel geven over de schade.

    *Relevante bewijsstukken zijn:

    • aankoopnota's 
    • reparatienota's
    • proces-verbaal of kopie van aangifte bij de politie
    • sleutels (ingeval van diefstal moeten de sleutels per post worden nagestuurd)
    • een zelfgemaakte foto van het schadegeval 
    • en een getuigenverklaring

    Zie ook tips voor het invullen van het Schadeformulier.

  • Fietsverzekering

    Schade melden Fietsverzekering

    Alarmcentrale 

    Telefoon: +31 (0)20 592 91 52
    24 uur per dag bereikbaar


    Schade of diefstal melden

    Meld je schade zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier. Vul het formulier in, onderteken en scan het en stuur het inclusief bijlagen aan schadeZEKUR@aevitae.nl

    In onderling overleg bepalen we hoe de schade het beste hersteld kan worden. Zo maken we bij lakschade b.v. gebruik van in lak gespecialiseerde schadeherstellers en krijg je een garantie op de lak van 7 jaar. Neem voor afstemming hierover contact op met de schadeafdeling: 0900 369 66 66

     

    Algemene tips

    • Meld je schade zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, des te meer risico je loopt dat je schade niet meer kan worden behandeld.
    • Stuur alle mogelijk relevante (originele) bewijsstukken* via de post na.
    • Ben je de dupe geworden van diefstal? Doe dan altijd meteen aangifte bij de plaatselijke politie en stuur het originele proces-verbaal met de schademelding mee.
    • Bij grote schades kan er een schade-expert worden ingezet. Is er een schade-expert nodig, dan is het belangrijk dat je alle beschadigde zaken niet repareert, herstelt of weggooit voordat de expertise heeft plaatsgevonden. Zo kan de expert een zo goed mogelijk oordeel geven over de schade.

    *Relevante bewijsstukken zijn:

    • ingevuld schadeaangifteformulier
    • proces-verbaal van aangifte bij de politie. Dit mag een scan zijn
    • kopie of scan van de aankoopnota
    • eventueel foto’s van de schade
    • in geval van diefstal twee originele fietssleutels waarvan er één sporen van gebruik heeft
    • begroting van de reparatiekosten of gespecificeerde reparatienota
  • Motorverzekering

    Schade melden Motorverzekering

    Alarmcentrale

    Telefoon: +31 (0)20 592 91 52
    24 uur per dag bereikbaar

     

    Schade melden

    Schade moet je zo snel mogelijk melden aan ZEKUR. Het belangrijk om je schade te beschrijven op het Europees Schademeldformulier. Dit schadeformulier kan je downloaden via de website of bij ons opvragen.Na het invullen kun je dit formulier ondertekenen, scannen en vervolgens inclusief bijlagen via email insturen aan schadezekur@aevitae.nl.

     

    Algemene tips

    • Meld je schade zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, des te meer risico je loopt dat je schade niet meer kan worden behandeld.
    • Stuur alle mogelijk relevante (originele) bewijsstukken* via de post na.
    • Vraag eventuele getuigen of zij een getekende getuigenverklaring willen maken.
    • Ben je de dupe geworden van diefstal op vakantie? Doe dan altijd meteen aangifte bij de plaatselijke politie en stuur het originele proces-verbaal met de schademelding mee.
    • Bij grote schades wordt er meestal een schade-expert ingezet. Is er een schade-expert nodig, dan is het belangrijk dat je alle beschadigde zaken niet repareert, herstelt of weggooit voordat de expertise heeft plaatsgevonden. Zo kan de expert een zo goed mogelijk oordeel geven over de schade.

    *Relevante bewijsstukken zijn:

    • aankoopnota's 
    • reparatienota's
    • proces-verbaal of kopie van aangifte bij de politie
    • sleutels (ingeval van diefstal moeten de sleutels per post worden nagestuurd)
    • een zelfgemaakte foto van het schadegeval 
    • en een getuigenverklaring

    Zie ook tips voor het invullen van het Schadeformulier.

  • Aansprakelijkheidsverzekering

    Schade melden Aansprakelijkheidsverzekering

    • Zorg dat de schade zoveel mogelijk wordt beperkt. 
    • Erken geen aansprakelijkheid, ZEKUR zoekt dit voor je uit. 
    • Meld de schade zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier. Vul het formulier in, onderteken en scan het en stuur het inclusief bijlagen aan schadeZEKUR@aevitae.nl.
    • Is er sprake van een calamiteit, bel dan met onze alarmcentrale +31 (0)20 592 9152.
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.
  • Annulering Reisverzekering

    Schade melden Annulering Reisverzekering


    • Meld de schade zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier. Vul het formulier in, onderteken en scan het en stuur het inclusief bijlagen aan schadeZEKUR@aevitae.nl.
    • Aan de hand van de aard van de annulering moet je de juiste bewijsstukken en andere inlichtingen die nodig zijn voor een juiste schadeafhandeling, indienen. Zoals bijvoorbeeld een doktersverklaring, werkgeversverklaring of nota van de annuleringskosten. 
    • Is er sprake van een calamiteit, bel dan met onze alarmcentrale +31 (0)20 592 9152.
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.
  • Doorlopende Reisverzekering

    Schade melden Doorlopende Reisverzekering

    • Zorg dat de schade zoveel mogelijk wordt beperkt.
    • In geval van overlijden of ziekenhuisopname langer dan 24 uur moet dit zo spoedig mogelijk, zo mogelijk binnen 24 uur, bij de alarmcentrale gemeld worden.
    • In alle andere gevallen moet dit zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen één maand na terugkeer in Nederland bij ZEKUR gemeld worden.
    • In bepaalde gevallen moet vooraf aan de alarmcentrale toestemming worden gevraagd om kosten vergoed te kunnen krijgen. Het gaat hierbij om het uitvallen en/of huren van een vervoermiddel, terugroeping naar Nederland, vervangend verblijf, ziekenhuisopname, overlijden of vervoer per ambulance, taxi of ambulance-vliegtuig.
    • Gebruik het schadeformulier voor het melden van je schade. Na het invullen, kun je dit formulier ondertekenen, scannen en vervolgens inclusief bijlagen via email insturen aan schadezekur@aevitae.nl
    • Is er sprake van diefstal of verlies van bagage en/of reisdocumenten? Dan moet je de omvang van de schade kunnen bewijzen, evenals het feit dat je deze spullen werkelijk bezat.
    • Je kunt de schade aantonen door middel van bijvoorbeeld originele rekeningen of kopieën daarvan, garantiebewijzen, geldopnamebewijzen, een proces-verbaal (bij verlies, vermissing of diefstal uit de woning) en verklaringen van deskundigen over de mogelijkheid van reparatie. Je moet ZEKUR in staat stellen om bij beschadiging de schade te beoordelen.
    • Word je in het buitenland geconfronteerd met een situatie waarin je hulp nodig hebt? Neem dan direct contact op met onze alarmcentrale via telefoonnummer +31 (0)20 592 9152.
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.
  • Inboedelverzekering

    Schade melden Inboedelverzekering

    • Zorg dat de schade zoveel mogelijk wordt beperkt.
    • De schade moet zo snel mogelijk worden gemeld aan ZEKUR. Je kunt hiervoor het schadeformulier gebruiken. Vul het formulier in, onderteken en scan het en stuur het inclusief bijlagen via email aan schadezekur@aevitae.nl
    • Je kunt de schade aantonen door middel van bijvoorbeeld originele rekeningen of kopieën daarvan, garantiebewijzen, geldopnamebewijzen, een proces-verbaal (bij verlies, vermissing of diefstal uit de woning) en verklaringen van deskundigen over de mogelijkheid van reparatie. Je moet ZEKUR in staat stellen om bij beschadiging de schade te beoordelen.
    • Is er sprake van een calamiteit, bel dan met onze alarmcentrale via telefoonnummer +31 (0)20 592 9152.
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.
  • Multimedia Buitenshuisverzekeing

    Schade melden Multimedia Buitenshuisverzekering

    • Zorg dat de schade zoveel mogelijk wordt beperkt.
    • De schade moet zo snel mogelijk worden gemeld aan ZEKUR. Je kunt hiervoor het schadeformulier gebruiken. Vul het formulier in, onderteken en scan het en stuur het inclusief bijlagen via email aan schadezekur@aevitae.nl
    • Je kunt de schade aantonen door middel van bijvoorbeeld originele rekeningen of kopieën daarvan, garantiebewijzen, geldopnamebewijzen, een proces-verbaal (bij verlies, vermissing of diefstal uit de woning) en verklaringen van deskundigen over de mogelijkheid van reparatie. Je moet ZEKUR in staat stellen om bij beschadiging de schade te beoordelen.
    • Is er sprake van een calamiteit, bel dan met onze alarmcentrale via telefoonnummer +31 (0)20 592 9152.
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.
  • Ongevallenverzekering

    Schade melden Ongevallen

    We wensen je veel sterkte als de verzekerde is overleden of als je letsel hebt opgelopen. 
    • Neem bij een ongeval of overlijden direct contact op met ZEKUR. Bel dan naar 0900 369 66 66. 
    • Vul zo snel mogelijk het schadeformulier in. 
    • Beschrijf precies wat er gebeurd is en de aard van de klachten. 
    • Onderteken het formulier als je het hebt ingevuld. Scan het en stuur het met de eventuele bijlagen naar schadezekur@Aevitae.nl
    • Bel met ons alarmnummer als er sprake is van een calamiteit. Het alarmnummer is: +31 (0)20 592 9152
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
  • Rechtsbijstandverzekering

    Schade melden Rechtsbijstandverzekering

    Rechtsbijstand wordt verleend door SRM. Een geschil meld je online bij SRM. Doe dit zo snel mogelijk.

  • Woonhuisverzekering

    Schade melden Woonhuisverzekering

    • Zorg dat de schade zoveel mogelijk wordt beperkt.
    • De schade moet zo snel mogelijk worden gemeld aan ZEKUR. Je kunt hiervoor het schadeformulier gebruiken. Vul het formulier in, onderteken en scan het en stuur het inclusief bijlagen via email aan schadezekur@aevitae.nl
    • Je kunt de schade aantonen door middel van bijvoorbeeld originele rekeningen of kopieën daarvan, garantiebewijzen, geldopnamebewijzen, een proces-verbaal (bij verlies, vermissing of diefstal uit de woning) en verklaringen van deskundigen over de mogelijkheid van reparatie. Je moet ZEKUR in staat stellen om bij beschadiging de schade te beoordelen.
    • Is er sprake van een calamiteit, bel dan met onze alarmcentrale via telefoonnummer +31 (0)20 592 9152.
    • Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.