We wensen je veel sterkte als de verzekerde is overleden of als je letsel hebt opgelopen.
Heb je een conflict, wil je dit juist voorkomen of wil je juridisch advies, schakel dan onze hulp in. Waar je terecht kan bij een conflict of voor juridisch advies is afhankelijk van jouw polis en vanaf het moment waarop het conflict is ontstaan.
Als jouw polis per 1 januari 2022 is verlengd, maar het conflict is ontstaan vóór 1 januari, meld dan jouw zaak bij DAS.
Is het conflict ontstaan na 1 januari 2022 , dan kan je terecht bij Univé Rechtshulp. Je meldt jouw zaak gemakkelijk online bij Univé Rechtshulp.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
Incassobijstand:
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
We wensen je veel sterkte als de verzekerde of een medewerker is overleden of als deze letsel heeft opgelopen.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
Let op: ZEKUR heeft 2 doorlopende reis- en annuleringsverzekeringen. Hieronder vind je wat je moet doen als je schade wilt melden op de reis- of annuleringsverzekering die bij jouw ZEKUR Zorgverzekering zit. Wil je een schade melden op jouw verzekering van ZEKUR Wonen, kijk dan bij ZEKUR Wonen.
Tijdens je vakantie kan het voorkomen dat je schade lijdt door bijvoorbeeld een ongeluk of diefstal van bagage. Dit is erg vervelend, want vaak is er, buiten emotionele schade, ook sprake van financiële schade.
Heb je tijdens een vakantie/reis schade en wil je deze melden? Of moet je je vakantie annuleren of tussentijds afbreken?
Gebruik dan het schade-aangifteformulier Doorlopende Reisverzekering of Doorlopende Annuleringsverzekering. Na het invullen, kan je het formulier digitaal ondertekenen en online versturen. Jouw schademelding wordt afgewikkeld door een schadebehandelaar van Univé Verzekeringen.
Diefstal: doe aangifte
In geval van verlies, diefstal of vermissing van je bagage en/of geld doe dan direct (of bij de eerstkomende gelegenheid) aangifte bij de plaatselijke politie. Zorg ervoor dat je daarbij een bewijs van aangifte krijgt. Meld vervolgens zo snel mogelijk de schade bij ZEKUR.
Univé Alarmcentrale
Bij overlijden, een ernstige ziekte, bezoek aan een ziekenhuis, pech onderweg of een ongeval in het buitenland kun je contact opnemen met de Univé Alarmcentrale. Is er sprake van ziekenhuisopname of repatriëring, dan ben je dat zelfs verplicht. De Univé Alarmcentrale is dag en nacht bereikbaar via +31 592 348 112. Zorg ervoor dat je in ieder geval je polisgegevens en de belangrijkste gegevens over je locatie bij de hand hebt als je contact opneemt.
We wensen je veel sterkte als de verzekerde is overleden of als je letsel hebt opgelopen.
Heb je een conflict, wil je dit juist voorkomen of wil je juridisch advies? Schakel dan onze hulp in. Waar je terecht kan, is afhankelijk van jouw polis en vanaf het moment waarop het conflict is ontstaan.
Is jouw polis ingegaan in 2022, dan kan je terecht bij Univé Rechtshulp. Je meldt jouw zaak gemakkelijk online bij Univé Rechtshulp.
Is jouw polis niet nog niet verlengd en heb je nog geen nieuwe polis ontvangen voor het jaar 2022, meld je zaak dan online bij DAS.
Is jouw polis wel verlengd, maar is het conflict ontstaan vóór deze verlenging, meld dan ook jouw zaak bij DAS.
We wensen je veel sterkte als de verzekerde is overleden of als je letsel hebt opgelopen.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over je verplichtingen bij het melden van schade.
Je bent ziek of hebt een ongeval gehad. Als je hierdoor helemaal niet of gedeeltelijk niet kan werken, dan is het belangrijk dat je dit zo snel mogelijk aan ons doorgeeft.
Vul de gegevens in en verstuur het formulier.
Na ontvangst van je ziekte- of ongevalmelding neemt een van onze schadebehandelaars zo snel mogelijk contact met je op. Vanaf dat moment is deze schadebehandelaar je vaste contactpersoon. Hij of zij verzamelt alle informatie en overlegt met je over de hoogte en duur van je eventuele uitkering. Als het nodig is schakelt hij andere deskundigen in om je situatie goed te kunnen beoordelen.
Als je ziek bent of een ongeval heeft gehad, wil je zo snel mogelijk weer aan het werk. Onze arbeidsdeskundigen geven je daarvoor graag advies en helpen je bij je re-integratie. De kosten van je re-integratie worden geheel of gedeeltelijk vergoed. Denk hierbij bijvoorbeeld aan zaken als:
Alarmcentrale
Telefoon: +31 (0)20 592 91 52
24 uur per dag bereikbaar
Schade melden
Schade moet je zo snel mogelijk melden aan ZEKUR. Het is belangrijk om je schade te beschrijven op het Europees Schademeldformulier. Na het invullen en ondertekenen, scan je het formulier en stuur je het inclusief bijlagen naar schadeZEKUR@ybas.nl.
Als het herstellen van de schade aan jouw auto meer dan € 1.000,- kost, dan schakelen wij een expert in. Neem dan contact met ons op.
Algemene tips
Dan ben je niet verzekerd voor schade aan jouw auto, die door een ander is veroorzaakt. In een aantal gevallen kan je gebruik maken van Directe Schade Afhandeling. Wij behandelen dan jouw schademelding en vragen de schade terug bij de tegenpartij.
- bij een botsing tussen jouw particuliere personenauto met een andere personenauto en
- als de bestuurder van de andere auto voor een deel of helemaal aansprakelijk is voor jouw schade en aansprakelijkheid geen discussie is en
- als de bestuurder en de verzekeraar van de andere auto bekend zijn en
- beide auto's een Nederlands kenteken hebben en
- als er geen letselschade is.
- als het een botsing is met meer dan 2 voertuigen of
- bij snelheidsritten of -wedstrijden of als het andere voertuig door een dief werd bestuurd of
- als je geen geldige verzekering hebt, bijvoorbeeld als je je premie niet op tijd hebt betaald en je dekking is opgeschort.
Dan moet je de schade zelf verhalen bij de andere partij of de verzekeraar van de andere partij.
Alarmcentrale
Telefoon: +31 (0)20 592 91 52
24 uur per dag bereikbaar
Schade melden
Meld je schade zo snel mogelijk bij ZEKUR. Gebruik hiervoor het Europees Schademeldformulier. Beschrijf goed wat er is gebeurd. Na het invullen en ondertekenen, scan je het formulier en stuur je het inclusief bijlagen naar schadeZEKUR@ybas.nl.
Algemene tips
Alarmcentrale
Telefoon: +31 (0)20 592 91 52
24 uur per dag bereikbaar
Schade of diefstal melden
Meld je schade zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier. Vul het formulier in, onderteken en scan het en stuur het inclusief bijlagen aan schadeZEKUR@ybas.nl.
In onderling overleg bepalen we hoe de schade het beste hersteld kan worden. Zo maken we bij lakschade b.v. gebruik van in lak gespecialiseerde schadeherstellers en krijg je een garantie op de lak van 7 jaar. Neem voor afstemming hierover contact op met de schadeafdeling: 088 0106 999
Algemene tips
*Relevante bewijsstukken zijn:
Alarmcentrale
Telefoon: +31 (0)20 592 91 52
24 uur per dag bereikbaar
Schade melden
Schade moet je zo snel mogelijk melden aan ZEKUR. Het belangrijk om je schade te beschrijven op het Europees Schademeldformulier. Dit schadeformulier kan je downloaden via de website of bij ons opvragen.Na het invullen kun je dit formulier ondertekenen, scannen en vervolgens inclusief bijlagen via email insturen aan schadeZEKUR@ybas.nl.
Algemene tips
*Relevante bewijsstukken zijn:
Waar je terecht kan bij een conflict of voor juridisch advies is afhankelijk van jouw polis.
Is jouw polis ingegaan in 2022 of heb je voor 2022 een nieuwe polis ontvangen, dan kan je voor rechtshulp terecht bij Univé Rechtshulp. Je meld hiervoor je zaak online bij Univé Rechtshulp.
Heb je nog geen nieuwe polis ontvangen voor 2022, dan meld je je voor rechtshulp online bij DAS.
Rechtsbijstand voor je bestelauto wordt verleend door DAS. Meldt het conflict zo snel mogelijk online bij DAS als je juridische hulp nodig hebt.
Stuur alle documenten die over het conflict gaan mee als bijlage in de mail.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.
Heb je juridische ondersteuning nodig bij het verhalen van schade aan je verzekerde fiets tijdens het fietsen in het verkeer? Neem dan contact met het Juridisch Servicecenter van DAS: 020 65 18 815. Je kan op werkdagen bellen tussen 08.30 en 17.30 uur.
Vertel dat je bij ZEKUR verzekerd bent met je fiets en hou je polisnummer bij de hand.
Bekijk de voorwaarden voor meer informatie over verplichtingen bij het melden van schade.