Wil je de verzekering toch niet, dan kan je deze binnen 14 dagen opzeggen. Je bent dan niet verzekerd en wij brengen je niets in rekening.
Een basisverzekering is verplicht voor iedereen die in Nederland woont. Vanaf 18 jaar moet je zelf je zorgverzekering regelen. Je moet binnen vier maanden nadat je 18 jaar bent geworden een basisverzekering afsluiten.
Nee, wij hebben geen selectiecriteria.
Als je een ZEKUR Zorgverzekering voor jou en je kind(eren) aanvraagt, dan kan je voor je kind een andere aanvullende verzekering kiezen dan de aanvullende verzekering die jij hebt. Dit kan je na je aanmelding zelf wijzigen in je persoonlijke zorgomgeving.
Nee. Ongeacht je gezondheid kom je altijd in aanmerking voor de zorgverzekeringen van ZEKUR. Bij veel zorgverzekeringen is er sprake van wachttijd. Je wordt dan wel geaccepteerd en je moet wel premie betalen, maar je mag bijvoorbeeld het eerste half jaar geen zorgnota's declareren. Bij ZEKUR is van deze wachttijd geen sprake.
Ja, dat kan. Per 1 januari kan je je aanvullende verzekering voor 2023 wijzigen. Dit kan tot en met 31 januari 2023. Daarna kan je dit niet meer wijzigen. Tot 31 december 2022 kan je dit zelf wijzigen in Mijn ZEKUR Zorg of in de ZEKUR Zorg App.
Let op: als je je basisverzekering wilt wijzigen, dan moet je dit voor 31 december regelen. Je kan dit zelf wijzigen in Mijn ZEKUR Zorg of geef het aan ons door.
Tandartskosten voor kinderen tot 18 jaar worden vergoed vanuit de basisverzekering. De meeste kosten zijn dan verzekerd. Denk bijvoorbeeld aan preventieve controle, vullingen, e.d. Met ZEKUR Tand vullen we aan op de beperkingen. Dit zijn bijvoorbeeld kronen of een implantaat. Je bent overigens niet verplicht dezelfde aanvullende verzekering voor je kind(eren) af te sluiten.
Kijk voor de premieopbouw op Univé.nl
De premie betaal je altijd via een automatische incasso. Het kan voorkomen dat je een deel van je zorgkosten zelf moet betalen. Bijvoorbeeld omdat je een eigen risico moet betalen. Je krijgt dan een mail dat er een zorgkostenfactuur in Mijn ZEKUR Zorg staat. Als je hebt gekozen voor het automatisch betalen van je zorgkosten, dan schrijven we dit van jouw rekening af. Als het bedrag groter is dan €385,- dan ontvang je van ons een betaalmail. Je kan dan veilig en snel betalen via iDEAL.
Als je jouw zorgkosten niet automatisch laat afschrijven, dan ontvang je altijd een betaalmail. Vanuit deze betaalmail kan je eenvoudig en veilig betalen via iDEAL.
Om jouw privacy te beschermen, sturen we het overzicht van jouw zorgkosten niet mee in de mail. Je kan het kostenoverzicht bekijken als je inlogt op Mijn ZEKUR Zorg.
Bij ZEKUR betaal je per maand met een automatisch incasso. Kunnen we de premie niet van je rekening afschrijven, dan wordt de automatische incasso omgezet in een betaalverzoek per e-mail.
Bij ZEKUR kan je alleen per maand met een automatisch incasso betalen.
Vanaf 18 jaar kan je aanspraak maken op zorgtoeslag. Dit is een tegemoetkoming van de overheid in de kosten van de basisverzekering.
Voor de meeste zorg geldt het eigen risico van het jaar waarin je behandeling plaatsvindt. Dus als je in december 2022 een behandeling hebt gehad, betaal je het eigen risico van 2022. En als je in 2023 een behandeling hebt gehad, betaal je het eigen risico van 2023. Dit geldt bijvoorbeeld voor fysiotherapie, logopedie, ergotherapie en diëtetiek.
Voor ziekenhuiszorg werkt dat anders. Ziekenhuizen rekenen nooit losse behandelingen af. Zij verzamelen meerdere behandelingen in een pakketje. Zo’n pakketje heet een diagnose behandel combinatie, een dbc. Een dbc eindigt als je behandeling klaar is of na een van tevoren bepaald aantal dagen. Voor de meeste ziekenhuiszorg is dit 120 dagen, voor operaties 42 dagen en voor geestelijke gezondheidszorg 365 dagen. Gaat je behandeling na deze periode nog verder, dan start er een vervolg-dbc. Het kan zijn dat je door een vervolg-dbc twee keer eigen risico moet betalen. Dit kan gebeuren als de vervolg-dbc in een ander kalenderjaar start dan de eerste behandeling en er nog eigen risico openstaat. Je kunt bij je zorgverlener navragen wanneer een vervolg-dbc wordt gestart.
Voorbeeld 1
In november 2022 bezoek je een medisch specialist. Op dat moment start de dbc. In januari 2023 word je geopereerd. Je betaalt alleen over 2022 eigen risico, omdat de dbc nog doorloopt in 2023.
Voorbeeld 2
In november 2022 onderga je een operatie. De dbc mag na de operatie nog maximaal 42 dagen doorlopen en sluit dus in januari 2023. In maart moet je terug naar het ziekenhuis voor een nacontrole. Je specialist start een nieuwe dbc. Je betaalt eigen risico voor de operatie in 2022. Voor de nacontrole betaal je je eigen risico over 2023.
Voor de meeste zorg geldt het eigen risico van het jaar waarin jouw behandeling plaatsvindt. Je betaalt per behandeling. Als je in 2022 een behandeling hebt gehad, betaal je het eigen risico van 2022.
Ziekenhuizen rekenen nooit losse behandelingen af. Zij verzamelen meerdere behandelingen in een pakketje (DBC). Een DBC eindigt als jouw behandeling klaar is of na maximaal 120 dagen. Met het verrekenen van het eigen risico kijken we naar de startdatum van de DBC. Duurt jouw behandeling langer dan 120 dagen, dan start er een vervolg-DBC. Is de startdatum van de vervolg-DBC in een nieuw jaar, dan betaal je ook in het nieuwe jaar weer het eigen risico.
Je kunt bij je zorgverlener navragen wanneer een vervolg-DBC wordt gestart.
Voorbeeld 1
In december 2022 ga je naar een medisch specialist. Op dat moment start de DBC. In januari 2023 ben je geopereerd. Deze kosten vallen onder het eigen risico van 2022 eigen risico.
Voorbeeld 2
In september 2022 heb je een operatie gehad. In januari 2023 moet je terug naar het ziekenhuis voor een nacontrole. Jouw specialist start een nieuwe DBC, want er zitten meer dan 120 dagen tussen. Je betaalt het eigen risico van 2022 voor jouw operatie. Voor de nacontrole betaal je het eigen risico van 2023.
Het bedrag wordt rond de 27e van de maand van jouw bankrekening afgeschreven. Je betaalt dan de premie voor de daarop volgende maand.
De overheid heeft bepaald dat er een wettelijk verplicht eigen risico is van € 385,- per persoon per jaar. Bij ZEKUR kan je dit verhogen met een extra vrijwillig eigen risico van € 100,- of € 500,-. Daarmee kom je op een totaal eigen risico van €485,- of € 885,-. In ruil daarvoor betaal je een lagere premie. Je moet dan wel in één keer dit eigen risico betalen als je zorgkosten maakt.
De overheid stelt ieder jaar een richtbedrag vast, maar zorgverzekeraars mogen zelf hun premie betalen. Ook zijn er verschillende soorten basisverzekeringen. Bij zogeheten naturapolis krijg je 100% vergoed bij zorgverleners met een contract met ZEKUR. Ga je naar een andere zorgverlener dan betaal je alles of een deel zelf. Je kan ook iets meer betalen en zelf bepalen naar welke zorgverlener je gaat. Dit kan met een combinatiepolis. Wij hebben de verschillende bedragen voor je op een rij gezet in ons premie-overzicht.
Sommige kosten vallen buiten je verplicht eigen risico, hiervoor hoef je dus niets zelf te betalen. Bijvoorbeeld de kosten voor huisarts, voorkeursgeneesmiddelen, wijkverpleging, gebruik van hulpmiddelen in bruikleen of kosten die verband houden met verloskundige zorg en kraamzorg.
Voor kosten die indirect met verloskundige zorg en kraamzorg samenhangen, geldt het eigen risico wel. Bijvoorbeeld geneesmiddelen, prenatale diagnostiek en ziekenvervoer. Ook voor laboratoriumkosten geldt het eigen risico.
Er zijn verschillende soorten eigen bijdrages. Zo zijn er eigen bijdrages voor o.a. hulpmiddelen, kraamzorg, bijzondere tandheelkunde, volledige gebitsprotheses en voor geneesmiddelen. Kijk in het Overzicht eigen risico, wettelijke bijdragen en maximale vergoedingen voor de eigen bijdrages.
Een eigen bijdrage of een maximale vergoeding telt niet mee voor het volmaken van het verplicht en extra vrijwillig eigen risico.
Lees meer over het zelf betalen van je zorgkosten
Het hangt van de verzekering en het soort kosten af of er sprake is van een maximale vergoeding.
Gewoon ZEKUR Zorg
Met Gewoon ZEKUR Zorg maak je gebruik van zorgverleners waarmee ZEKUR afspraken heeft gemaakt. Ga je naar een andere zorgverlener, dan geldt er een maximale vergoeding van 80% van de gemiddelde tarieven. In de Lijst maximale vergoedingen niet-gecontracteerde zorgverleners kun je zien welke vergoeding er dan geldt.
Gewoon ZEKUR Zorg Vrij
Gewoon ZEKUR Vrij is een combinatiepolis. Je kiest zelf je huisarts, ziekenhuis of andere zorgverlener. Wij vergoeden dat 100% van de nota. En je hoeft het bedrag niet eerst voor te schieten. Er zijn 2 uitzonderingen. Ga je voor geestelijke gezondheidszorg of verpleging en verzorging naar een zorgverlener met wie wij afspraken hebben gemaakt? Dan krijg je alle zorgkosten vergoed. Kies je bij deze 2 zorgsoorten voor een zorgverlener waarmee wij geen afspraken hebben gemaakt, dan wordt 90% vergoed van het gemiddeld gecontracteerd tarief.
Aanvullende verzekeringen
Er geldt een maximale vergoeding voor verschillende zorgsoorten. Bijvoorbeeld:
- ZEKUR Tand
75% van de kosten wordt vergoed, met een maximum vergoeding van € 250,- per kalenderjaar.
- Extra ZEKUR Zorg
Tandartskosten: 75% van de kosten worden vergoed, met een maximum vergoeding van 500,- per kalenderjaar.
In het Vergoedingenoverzicht en de voorwaarden vind je welke maximale vergoedingen er zijn.
Hulpmiddelen
Maximale vergoedingen voor hulpmiddelen vind je in het Reglement Hulpmiddelen Wil je weten of er een maximale vergoeding voor jouw zorg geldt? Kijk dan in de voorwaarden of neem contact op.
De premie wordt elke maand rond de 27e van je rekening afgeschreven. Door zon- en feestdagen kan deze datum soms variëren.
Het grootste deel van je premie, investeren wij meteen weer in de zorg. Kijk hier in het overzicht wat we met elke euro doen die je betaalt voor jouw basisverzekering.
Dan stoppen we de betalingsregeling en kan je het bedrag niet meer in delen betalen. Je moet het openstaande bedrag dan in 1 keer betalen.
Het rekeningnummer waar de premie naar overgeboekt wordt, is NL20 INGB 00006861 29. Je premie wordt afgeschreven onder de naam van N.V. Univé Zorg.
Een eigen bijdrage betekent dat je zelf een deel van de kosten betaalt voor bepaalde zorg. Je betaalt dat bedrag aan de zorgverlener. Het eigen risico houdt in dat je elk jaar maximaal € 385,- zelf moet betalen voor zorg die in de basisverzekering zit. Het eigen risico betaal je aan je zorgverzekeraar.
Wij hebben met de ziekenhuizen afgesproken dat zij zich houden aan de Treeknormen. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden. Als je de wachttijd te lang vindt, neem dan contact op met onze afdeling Zorgadvies.
Heb je Gewoon ZEKUR en loopt je behandeling volgend jaar door, dan mag je je lopende behandeling afmaken. We vergoeden dit nog maximaal één kalenderjaar. Dit geldt bijvoorbeeld voor ziekenhuiszorg, geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en paramedische zorg (let op de maximale vergoedingen). Voor deze zorg geldt het eigen risico.
Als er sprake is van een behandeling voor een andere of nieuwe aandoening en we hebben we geen contract meer met de zorgaanbieder, dan is er sprake van niet-gecontracteerde zorg.
Houd er rekening mee dat je daneen deel van de kosten zelf moet betalen. De kosten worden dan vergoed tot 80% van het gemiddeld gecontracteerd tarief. De maximum vergoedingen vind je in de Lijst maximale vergoeding niet-gecontracteerde zorgaanbieders.
Tandartskosten voor kinderen tot 18 jaar worden vergoed vanuit de basisverzekering. De meeste kosten zijn dan verzekerd. Denk bijvoorbeeld aan preventieve controle, vullingen, e.d. Met ZEKUR Tand vullen we aan op de beperkingen. Dit zijn bijvoorbeeld kronen of een implantaat. Je bent overigens niet verplicht dezelfde aanvullende verzekering voor je kind(eren) af te sluiten.
Nederlandse ziekenhuizen, GGZ zorgverleners en verzekeraars declareren en betalen via de diagnose-behandelcombinaties (dbc’s). In een dbc worden de kosten voor het hele behandeltraject die bij een diagnose horen, samengevoegd en in één keer in rekening gebracht.
De eerste keer dat je voor een behandeling naar een zorgverlener gaat, wordt een dbc geopend. Een dbc eindigt als de behandeling klaar is of na bepaald aantal dagen dat door de NZa is bepaald. Voor de meeste ziekenhuiszorg is dit 120 dagen, voor operaties 42 dagen en voor geestelijke gezondheidszorg 365 dagen. Het ziekenhuis of de GGZ zorgverlener stuurt de rekening naar de zorgverzekeraar of direct naar de patiënt (als er geen contract is met de verzekeraar).
Duurt de behandeling langer, dan wordt een vervolg-dbc geopend. Het jaar waarin een dbc start, bepaalt welk eigen risico van welk jaar van toepassing is op de dbc. Het kan zijn dat je door een vervolg-dbc twee keer eigen risico moet betalen. Dit kan gebeuren als de vervolg-dbc in een ander kalenderjaar start dan de eerste behandeling en er nog eigen risico openstaat. Je zorgverlener weet of en wanneer er een vervolg-dbc geopend wordt geopend. Vraag dit bij je zorgverlener na.
In geval van spoedeisende zorg moet de noodzakelijke hulp zo spoedig mogelijk, meestal binnen enkele uren, worden verleend.
Met onze zorgverleners hebben we afgesproken hoe lang je maximaal mag wachten voor een behandeling. Deze afspraken zijn gemaakt conform de Treeknormen. Als je niet binnen deze normen wordt geholpen, spreken we van een te lange wachttijd. Als je vindt dat je te lang moet wachten, neem dan contact op met onze afdeling Zorgadvies.
De maximaal aanvaardbare wachttijden volgens de Treeknormen is:
Geneesmiddelen:
Binnen 1 werkdag kan je je geneesmiddelen ophalen bij je apotheek.
Huisarts:
Je kan in 80% van de gevallen binnen 2 werkdagen terecht bij je huisarts. De maximale wachttijd is 3 werkdagen. Voor spoedeisende hulp kan je direct terecht.
Paramedisch hulpverlener (bijvoorbeeld fysiotherapeut of logopedist):
Binnen 1 week.
Eerste gesprek ziekenhuis:
Je kan in 80% van de gevallen binnen 3 weken terecht in het ziekenhuis voor een eerste gesprek. De maximale wachttijd is 4 weken. Voor spoedeisende hulp kan je direct terecht.
Diagnose of indicatie:
In 80% van de gevallen heb je binnen 3 weken toegang tot zorgverlening om tot een indicatie of diagnose te komen. Denk bijvoorbeeld aan het starten van een medisch onderzoek. De maximale wachttijd is 4 weken.
Mondzorg (bijvoorbeeld tandarts of orthodontist):
Binnen 3 weken voor een eerste gesprek en een behandeling. Bij spoedeisende mondzorg word je binnen één uur geholpen.
Polikliniek:
In 80% van de gevallen kan je binnen 4 weken terecht in het ziekenhuis voor een behandeling op de polikliniek waarvoor geen opname in het ziekenhuis nodig is. De maximale wachttijd is 6 weken.
Opname ziekenhuis:
In 80% van de gevallen kan je binnen 5 weken terecht in het ziekenhuis voor een behandeling waarvoor een opname in het ziekenhuis nodig is. De maximale wachttijd is 7 weken.
Geestelijke gezondheidszorg (GGZ):
Maximale wachttijd bij aanmelding: 4 weken.
Maximale wachttijd tussen aanmelding en beoordeling: 4 weken.
Maximale wachttijd tussen beoordeling en ambulante behandeling: 6 weken.
Maximale wachttijd tussen beoordeling en intramurale behandeling: 7 weken.
Verpleging en verzorging
Maximale wachttijd voor thuiszorg: 6 weken.
Wijkverpleging:
Heb je een indicatie voor wijkverpleegkundige zorg, dan kan je hier 7 dagen per week, 24 uur per dag een beroep op doen. Deze indicatie wordt afgegeven door een wijkverpleegkundige bij je in de buurt. Samen met de wijkverpleegkundige bespreek je welke zorg je wanneer nodig hebt. Deze afspraken worden vastgelegd in je zorgplan. De wijkverpleegkundige zorgt ervoor dat je op de afgesproken tijden zorg ontvangt. De wijkverpleegkundige is 24 uur per dag bereikbaar in het geval je onverwacht extra zorg nodig hebt.
Het komt regelmatig voor dat deze patiënten meerdere aandoeningen tegelijk hebben die al dan niet met elkaar samenhangen. Welke therapie in hun geval effectief is, is dan ook niet op voorhand te zeggen. Het academisch ziekenhuis is voor deze patiënten de laatste toevlucht.
Topreferente zorg is volgens de wet een kerntaak van de academische ziekenhuizen. Minder dan de helft van alle patiënten in deze ziekenhuizen komt voor topreferente zorg. Omdat de diagnostiek vaak een kwestie van zoeken is, en de behandeling vaak een kwestie van proberen, leggen zij een veel groter beslag op de voorzieningen van het ziekenhuis dan andere patiënten. Omdat er voor deze patiënten buiten het academisch ziekenhuis geen mogelijkheden zijn, krijgen zij voorrang boven de basiszorgpatiënten die eventueel ook ergens anders terechtkunnen.
Dat kan. Neem contact op met onze klantenservice als je sneller je regeling wilt afbetalen.
Je ontvangt een zorgkostenfactuur als je geld van ons krijgt of als je aan ons moet betalen. Bijvoorbeeld als je een behandeling hebt gedeclareerd of als je een behandeling hebt gehad die niet vergoed wordt.
Je declaratie kan om meerdere redenen worden afgewezen. Dit zijn de meest voorkomende redenen:
We kijken naar het kalenderjaar waarin je behandeling is gestart. Dit betekent dat als je behandeling start in 2022, dan geldt voor deze behandeling je eigen risico van 2022. Als de behandeling eindigt in 2023, ontvang je pas in 2023 de factuur voor het eigen risico van 2022 van deze behandeling.
De zorgkostenfacturen worden op vaste momenten verstuurd. We vinden het zonde om voor iedere behandeling een nieuwe factuur te sturen. Daarom kunnen er meerdere zorgverleners op de factuur staan. Zo kunnen we ook makkelijk verschillende bedragen met elkaar verrekenen. Bijvoorbeeld als je geld van ons krijgt, maar ook zelf iets moet betalen.
Niet alle informatie staat op je zorgkostenfactuur. In verband met privacy mogen wij niet alles tonen. In de ZEKUR Zorg App kan je meer informatie vinden. Of log in op Mijn ZEKUR Zorg.
Dan stoppen we de betalingsregeling en kan je het bedrag niet meer in delen betalen. Je moet het openstaande bedrag dan in 1 keer betalen.
Het bedrag dat onder het eigen risico valt, vind je terug onder het kopje Eigen risico in het overzicht.
Je eigen bijdrage vind je terug onder het kopje “Door jou te betalen” waarbij je het bedrag dat onder het kopje “Eigen risico” staat van het gevonden bedrag aftrekt.
We geven alle fabrikanten de kans om met de laagste prijs “preferent” voor hun product te worden. Preferent betekent dat het middel wordt vergoed. Dit noemen we dan het preferent middel. “Niet-preferent” wordt dus niet vergoed, tenzij er medische redenen zijn waarom het preferente middel niet geschikt is.
Ja, de preferente geneesmiddelen bevatten dezelfde werkzame stof als de geneesmiddelen die je tot nu toe gebruikt hebt. Mogelijk zitten er andere hulpstoffen in. Hulpstoffen zijn de extra toevoegingen die nodig zijn om een tablet te maken. Deze hulpstoffen hebben geen effect op de werkzaamheid van de tabletten. Verder worden al deze geneesmiddelen streng gecontroleerd op kwaliteit, werkzaamheid en veiligheid voordat ze worden toegelaten op de Nederlandse markt. Dit doet het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. De geneesmiddelen zijn dus veilig te gebruiken en van goede kwaliteit.
Ja, met huisartsen en specialisten heeft de overheid afgesproken dat zij de naam van de werkzame stof die je nodig hebt, op het recept schrijven.
Vind je (huis)arts het gebruik van een preferent middel voor u medisch niet veraantwoord, dan mag hij een ander recept uitschrijven. De (huis)arts zet 'medische noodzaak' op het recept.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er maar in een enkel geval echt sprake is van medische noodzaak. Heb je het preferente geneesmiddel nog niet eerder gebruikt, dan is het onduidelijk of dit middel medisch onverantwoord is om te gebruiken. Je apotheker levert je dan het preferente geneesmiddel.
Wil je toch het niet-preferente geneesmiddel? Dan komt dit voor je eigen rekening.
Heb je het preferente geneesmiddel al uitgeprobeerd en heeft je (huis)arts bepaald dat het geneesmiddel niet geschikt voor je is? Dan geeft de apotheker je het niet-preferente geneesmiddel mee. Dit hoeft niet per definitie het merkgeneesmiddel (spécialité) te zijn. De apotheker levert mogelijk een ander merkloos geneesmiddel af. De apotheker brengt de kosten bij ons in rekening: deze worden volledig vergoed. De kosten vallen wel onder je eigen risico.
Soms lijkt het er inderdaad op dat de prijs van het aangewezen geneesmiddel hoger is dan een niet-aangewezen vergelijkbaar middel. Dit is echter niet het geval, omdat de prijs die wij met de fabrikant hebben afgesproken lager ligt dan de prijs die op jouw verpakking staat. Wij betalen aan de apotheek de hogere prijs maar krijgen deze als korting terug van de fabrikant. Je merkt dit niet omdat deze middelen niet van het eigen risico af gaan.
Kan je, vanwege een medische noodzaak, niet met het aangewezen geneesmiddel worden behandeld? Dan vergoeden wij de andere (duurdere) variant.
Er is sprake van medische noodzaak als het medisch onverantwoord is om het door ons aangewezen middel te gebruiken. De beoordeling of er sprake is van medische noodzaak wordt niet alleen door je (huis)arts bepaald. We leggen de verantwoordelijkheid voor het vaststellen of er werkelijk sprake is van medische noodzaak ook neer bij je apotheker.
Als er sprake is van medische noodzaak moet je (huis)arts op het recept de aanduiding 'MN' (medische noodzaak) zetten. De kosten van het geneesmiddel betaal je dan wel van je eigen risico. In de praktijk gebeurt dit weinig omdat er ook zelden een medische noodzaak is voor dat andere of duurdere geneesmiddel. Er zit immers dezelfde werkzame stof in.
Je apotheker of apotheekhoudend huisarts zijn verplicht een voorkeursgeneesmiddel aan je mee te geven. Dit moeten zij volgens de verzekeringsvoorwaarden aan jou leveren. Soms komt het voor dat een apotheker aangeeft dat je het geneesmiddel zelf moet betalen. Dit is niet de bedoeling als het gaat om een voorkeursgeneesmiddel. Je kunt in dat geval contact met ons opnemen. Wij spreken vervolgens jouw apotheker of apotheekhoudend huisarts hierop aan.
Als een geneesmiddel net wordt aangewezen als voorkeursgeneesmiddel, kan het zijn dat het tijdelijk niet of niet voldoende leverbaar is. De apotheker mag dan het geneesmiddel meegeven dat in de periode daarvoor het voorkeursgeneesmiddel was.
Het kan het zijn dat je bij de apotheek of apotheekhoudend huisarts een ander merk of andere verpakking meekrijgt. Het voorkeursgeneesmiddel bevat dezelfde werkzame stof als het middel dat je gewend bent.
Preferentie betekent letterlijk voorkeur. Dat wil zeggen dat we het goedkoopste medicijn vergoeden, het voorkeursgeneesmiddel. Het gaat om hetzelfde geneesmiddel dat hetzelfde werkt, het zit alleen in een andere verpakking. Zo houden we de zorg betaalbaar en je premie zo laag mogelijk. Je betaalt dan geen verplicht en/of vrijwillig eigen risico.
Wij hebben met artsen afgesproken dat zij de werkzame stof op het recept vermelden in plaats van een merknaam. De apotheker zorgt er dan voor dat je het voorkeursgeneesmiddel krijgt.
Uitzonderingen
Bij hoge uitzondering kan het voorkomen dat behandeling met het voorkeursgeneesmiddel voor jou medisch onverantwoord is. Bijvoorbeeld omdat je een allergie hebt voor een vul- of hulpstof van het voorkeursgeneesmiddel. Dan krijg je het andere, duurdere middel vergoed. Je arts vermeldt dan 'medische noodzaak' op het recept. De kosten van dit geneesmiddel vallen wel onder je eigen risico.
Er kan alleen sprake zijn van medische noodzaak als je het voorkeursgeneesmiddel al een keer hebt gebruikt. Wij hebben apothekers gevraagd dit te controleren. Het is dus mogelijk dat de apotheker, in overleg met je arts, afwijkt van het recept en toch het voorkeursgeneesmiddel meegeeft.
Als de fabrikant aangeeft dat het geneesmiddel gedurende korte tijd niet leverbaar is, dan gaan we ervan uit dat er voldoende voorraad is om die korte periode te overbruggen. Het kan zijn dat de apotheek tijdelijk een ander merkloos geneesmiddel aflevert. Het nadeel hiervan is dat je dit geneesmiddel dan wel moet betalen van je eigen risico.
Voor spoedeisende zorg en bevalling kan je overal terecht en krijg je 100% vergoeding van de zorgkosten. Ga je voor planbare zorg naar een door ons geselecteerd ziekenhuis, dan wordt 100% vergoed. Hier vind je een overzicht van de gecontracteerde ziekenhuizen.
Ja. Je kunt ook zoeken op een specifieke behandeling om te zien met welke ziekenhuizen we daarvoor een contract hebben. In de Zorgvinder kun je daarnaast ook alle andere zorgverleners vinden waar ZEKUR een contract mee heeft gesloten. Dus naast de ziekenhuizen vind je daar bijvoorbeeld ook fysiotherapeuten of verloskundigen.
Dat kan. Als je Gewoon ZEKUR Zorg hebt, betaal je dan wel een deel van de kosten zelf. Je krijgt voor je behandeling namelijk maximaal 80% van het gemiddelde gecontracteerde tarief vergoed. De overige kosten betaal je zelf. Houd daarnaast ook altijd rekening met je (vrijwillig) eigen risico of eigen bijdrage.
Als je Gewoon ZEKUR Vrij hebt, dan hoeft het ziekenhuis geen contract met ZEKUR te hebben en geldt er 100% vergoeding van het martkconforme tarief.
Of je nu Gewoon ZEKUR Zorg hebt of Gewoon ZEKUR Zorg Vrij: voor spoedeisende hulp en bevallingen kun je altijd terecht bij elk ziekenhuis in Nederland.
Voor de meeste zorg geldt het eigen risico van het jaar waarin je behandeling plaatsvindt. Dus als je in december 2022 een behandeling hebt gehad, betaal je het eigen risico van 2022. En als je in 2023 een behandeling hebt gehad, betaal je het eigen risico van 2023. Dit geldt bijvoorbeeld voor fysiotherapie, logopedie, ergotherapie en diëtetiek.
Voor ziekenhuiszorg werkt dat anders. Ziekenhuizen rekenen nooit losse behandelingen af. Zij verzamelen meerdere behandelingen in een pakketje. Zo’n pakketje heet een diagnose behandel combinatie, een dbc. Een dbc eindigt als je behandeling klaar is of na een van tevoren bepaald aantal dagen. Voor de meeste ziekenhuiszorg is dit 120 dagen, voor operaties 42 dagen en voor geestelijke gezondheidszorg 365 dagen. Gaat je behandeling na deze periode nog verder, dan start er een vervolg-dbc. Het kan zijn dat je door een vervolg-dbc twee keer eigen risico moet betalen. Dit kan gebeuren als de vervolg-dbc in een ander kalenderjaar start dan de eerste behandeling en er nog eigen risico openstaat. Je kunt bij je zorgverlener navragen wanneer een vervolg-dbc wordt gestart.
Voorbeeld 1
In november 2022 bezoek je een medisch specialist. Op dat moment start de dbc. In januari 2023 word je geopereerd. Je betaalt alleen over 2022 eigen risico, omdat de dbc nog doorloopt in 2023.
Voorbeeld 2
In november 2022 onderga je een operatie. De dbc mag na de operatie nog maximaal 42 dagen doorlopen en sluit dus in januari 2023. In maart moet je terug naar het ziekenhuis voor een nacontrole. Je specialist start een nieuwe dbc. Je betaalt eigen risico voor de operatie in 2022. Voor de nacontrole betaal je je eigen risico over 2023.
Nederlandse ziekenhuizen, GGZ zorgverleners en verzekeraars declareren en betalen via de diagnose-behandelcombinaties (dbc’s). In een dbc worden de kosten voor het hele behandeltraject die bij een diagnose horen, samengevoegd en in één keer in rekening gebracht.
De eerste keer dat je voor een behandeling naar een zorgverlener gaat, wordt een dbc geopend. Een dbc eindigt als de behandeling klaar is of na bepaald aantal dagen dat door de NZa is bepaald. Voor de meeste ziekenhuiszorg is dit 120 dagen, voor operaties 42 dagen en voor geestelijke gezondheidszorg 365 dagen. Het ziekenhuis of de GGZ zorgverlener stuurt de rekening naar de zorgverzekeraar of direct naar de patiënt (als er geen contract is met de verzekeraar).
Duurt de behandeling langer, dan wordt een vervolg-dbc geopend. Het jaar waarin een dbc start, bepaalt welk eigen risico van welk jaar van toepassing is op de dbc. Het kan zijn dat je door een vervolg-dbc twee keer eigen risico moet betalen. Dit kan gebeuren als de vervolg-dbc in een ander kalenderjaar start dan de eerste behandeling en er nog eigen risico openstaat. Je zorgverlener weet of en wanneer er een vervolg-dbc geopend wordt geopend. Vraag dit bij je zorgverlener na.
Vul het online schadeformulier in. Na het invullen kan je het formulier digitaal ondertekenen en online versturen. Dit formulier gebruik je voor het melden van een schade op de reisverzekering van jouw ZEKUR Zorgverzekering.
Beschrijf zo uitgebreid mogelijk over het ontstaan en de oorzaak van de schade. Stuur alle documenten die met de schade te maken hebben mee, zoals nota’s, foto's en andere bewijsstukken die met de schade te maken hebben. Deze kan je als bijlage uploaden tijdens het melden van je schade.
Neem zo snel mogelijk contact op met de Univé Alarmcentrale. Deze is dag en nacht bereikbaar via +31 592 348 112. Bekijk de overige belangrijke telefoonnummers.
Als de arts je vertelt dat je langer dan 24 uur in het ziekenhuis moet verblijven, neem dan direct contact op met de ZEKUR Alarmcentrale:+31 40 297 57 60. Zij beoordelen dan wat er verder geregeld moet worden en kunnen eventuele extra kosten voorschieten die bij ons op je reisverzekering worden gedeclareerd.
Zorg er altijd voor dat je bij het bellen met de ZEKUR Alarmcentrale je zorgpas bij de hand hebt. Deze vind je ook in de ZEKUR Zorg App
De doorlopende reisverzekering in Aanvullend Buitenland of Extra ZEKUR is niet los opzegbaar. De aanvullende verzekering is opzegbaar voor 31 december. Dan wordt ook je aanvullende zorgverzekering stopgezet. Je bent niet dubbel verzekerd als je Aanvullend Buitenland of Extra ZEKUR hebt. Deze dekking is dan een aanvulling op een andere reisverzekering. Als bijvoorbeeld het verzekerd bedrag op je andere reisverzekering niet voldoende is, dan vult de reisverzekering in de aanvullende verzekering van ZEKUR het bedrag aan tot het verzekerde bedrag op deze verzekering.
Je medicijnen bestel je makkelijk zelf via de app. Of maak gebruik van de slimme herhaalservice.
Het declareren van je medicijnen bij de online apotheek is zoals je gewend bent. Beide online apotheken hebben een contract met ons. Dat betekent dat je medicijnen die worden vergoed direct worden gedeclareerd door de apotheek bij ons. Hier hoef je zelf niks voor te doen.
Je ontvangt een mail als de online apotheek je medicijnen gaat verzenden. Je weet dan ook direct of je medicijnen in de brievenbus worden bezorgd. Als het een pakket is ontvang je ook een track & trace code. Je kiest zelf de bezorgdag die jou het beste uitkomt.
Ja, je kan altijd kiezen naar welke apotheek je gaat. De online apotheek is niet verplicht.
Nee, dat hoeft niet. De online apotheek regelt dit voor jou. Zij vragen ook herhaalrecepten op. Hier hoef je zelf niks voor te doen.
Bij ZEKUR doen we graag zoveel mogelijk online. De online apotheek past goed binnen deze keuze. En door gebruik te maken van de digitale mogelijkheden houden we zorg bereikbaar en betaalbaar.
De online apotheek kan dezelfde medicijnen leveren als een gewone apotheek. Ook spoedmedicatie, medicijnrollen en medicijnen die gekoeld moeten worden.
Bij een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering ben je verzekerd voor schade die je veroorzaakt aan spullen van een ander of aan andere personen. Bij een beroepsaansprakelijkheidsverzekering ben je verzekerd voor de gevolgen van het maken van een beroepsfout. Bijvoorbeeld als je verkeerd advies hebt gegeven en jouw klant daardoor schade heeft of als je als boekhouder een fout maakt in de BTW-aangifte en de klant daardoor een boete krijgt.
De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zit in onze ZZP Verzekeringsbundel. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering kun je nog niet bij ons afsluiten.
Wij zeggen jouw oude verzekering niet op. Daarvoor kun je contact opnemen met je huidige verzekeringsmaatschappij, dan beëindigen zij de verzekering voor jou. Vraag dan na per welke datum de verzekering beëindigd wordt. Dat is dan de ingangsdatum van je verzekering bij ons. Kijk hier voor meer informatie.
Als je een nieuwe fietsverzekering hebt aangevraagd bij ZEKUR gaat je verzekering in op de datum die jij kiest. Je kan op zijn vroegst de dekking laten ingaan op het tijdstip waarop je de fietsverzekering hebt aangevraagd. Wij vergoeden geen schade die voor dit tijdstip is ontstaan.
Als je een fietsverzekering afsluit, heb je 14 dagen bedenktijd. In die periode kan je alsnog besluiten om er vanaf te zien, zonder gevolgen. Als je al premie hebt betaald, dan betalen wij die natuurlijk terug.
Meld schade of diefstal zo snel mogelijk aan ZEKUR. Gebruik hiervoor het schadeformulier. Onderteken het ingevulde formulier, scan het en stuur het inclusief bijlagen via e-mail aan schadezekur@ybas.nl. Bel bij vragen naar Klantenservice ZEKUR Rijden 088-35 35 766.
Algemene tips
*Relevante bewijsstukken zijn:
Je premie wordt bepaald aan de hand van de waarde van je fiets en de postcode van je woonplaats.
Bel de alarmcentrale van Allianz Global Assistance: +31 (0)20-851 22 94.
Allianz is de partij die de pechhulp verleent.
Wil je een wijziging aan ons doorgeven, bijvoorbeeld je verhuizing, stuur ons dan een mail. Vermeld hierin duidelijk:
Ja.
Je fietsverzekering sluit je af voor 3 jaar. Tijdens deze looptijd kun je je verzekering niet opzeggen. Als je verhuist naar buitenland is je verzekering niet meer geldig.
Meld ons zo snel mogelijk dat je fiets gestolen is en stuur ons:
Zodra wij alle benodigde stukken hebben ontvangen, beoordelen wij of je recht hebt op schadevergoeding. Uiterlijk op de zevende kalenderdag na het melden van de diefstal krijg je een bedrag overgemaakt naar je bankrekening. Dit bedrag is gelijk aan de verzekerde waarde van je fiets min een eventueel eigen risico. Wij moeten dan wel alle benodigde stukken binnen deze termijn van je hebben ontvangen.
Wordt de fiets na uitbetaling teruggevonden? Neem dan contact met ons op. De schadevergoeding mag je houden, maar wij zijn eigenaar van de gestolen fiets.
Wij zeggen jouw oude verzekering niet op. Daarvoor kun je contact opnemen met je huidige verzekeringsmaatschappij, dan beëindigen zij de verzekering voor jou. Vraag dan na per welke datum de verzekering beëindigd wordt. Dat is dan de ingangsdatum van je verzekering bij ons. Kijk hier voor meer informatie.
Als je een nieuwe autoverzekering hebt aangevraagd bij ZEKUR gaat je verzekering in op de door jou gekozen datum. Tenzij we je – nog voor het afronden van je aanvraag - iets anders hebben gemeld. Het tijdstip waarop de autoverzekering is afgesloten is het vroegste moment waarop de dekking begint. Wij vergoeden dan ook geen schade die voor dit tijdstip is ontstaan.
Als je een autoverzekering afsluit heb je 14 dagen bedenktijd. In die periode kan je alsnog besluiten om er vanaf te zien, zonder gevolgen. Als je al premie hebt betaald, dan betalen wij die natuurlijk terug.
Zodra je ZEKUR Autoverzekering is afgesloten ontvang je per mail de Groene Kaart.
De Groene Kaart is een internationaal verzekeringsbewijs voor je auto.
Binnen de Europese Unie is het voldoende als je deze digitaal kan tonen, bijvoorbeeld op je telefoon. Maar het is handig om de Groene Kaart uit te printen zodat je 'm bij je hebt. Dit kan in zwart-wit en hoeft niet op groen papier.
In de volgende landen is de originele Groene Kaart wel verplicht.
Ga je met je auto naar één van deze landen, dan heb je een originele Groene Kaart nodig. Deze kan je aanvragen via onze klantenservice. Je krijgt deze dan via de post toegestuurd.
Je premie wordt bepaald aan de hand van je aantal schadevrije jaren. Hoe meer schadevrije jaren, des te hoger je korting. Daarnaast zijn ook de volgende punten van invloed op de hoogte van de premie:
Schadevrije jaren die in een leaseverklaring of in een verklaring van een buitenlandse verzekeraar staan, nemen we niet over. Wij nemen alleen het aantal schadevrije jaren over die op jouw naam of op naam van je partner in Roy-data staan vermeld. Roy-data is een landelijke database die door alle Nederlandse verzekeringmaatschappijen wordt gebruikt om het aantal schadevrije jaren te registreren. Als je in een lease auto rijdt of in het buitenland verzekerd bent, staan er op jouw naam geen schadevrije jaren in Roy-data. Bij een lease auto staat de autoverzekering op naam van de leasemaatschappij of je werkgever. Schadevrije jaren die je hebt opgebouwd in het buitenland worden niet opgegeven in Roy-data.
Ja dat kan. Stuur ons dan een afstandsverklaring waarmee de registratie van je (ex-)partner kan worden overgenomen uit Roy-data. Deze verklaring moet ingevuld en ondertekend zijn door de (ex-)partner die zijn/haar opgebouwde schadevrije jaren volledig overdraagt naar jou. Vraag het formulier bij ons op als je hier gebruik van wilt maken.
Wil je een wijziging aan ons doorgeven, bijvoorbeeld je verhuizing of vervanging van je huidige auto door een nieuwe auto? Stuur ons dan een mail. Vermeld daarbij duidelijk:
De kosten voor het automatisch incasseren zijn de afgelopen jaren toegenomen. Daarom berekenen we vanaf 1 januari 2020 voor ZEKUR Auto € 0,35 incassokosten per maand in rekening. Dit bedrag is inclusief assurantiebelasting. Je kan zelf meehelpen de incassokosten laag te houden door je premie niet te storneren. En laat het ons direct weten als je van bank wisselt. Op die manier houden we de kosten zo laag mogelijk.
Met Extra ZEKUR ben je verzekerd voor schade die je aan anderen aanbrengt (WA) en ook bij schade aan je eigen auto. Naast een WA verzekering kun je kiezen uit een Beperkt Casco en een Volledig Casco verzekering:
Beperkt Casco:
Accessoires tot € 5.000,- zijn makkelijk mee te verzekeren tegen een lage premie.
De reparatie van de auto wordt uitgevoerd door een professionele hulpdienst ter plekke. Als reparatie niet mogelijk is, wordt de auto vervoerd naar de dichtstbijzijnde professionele hulpdienst. ZEKUR Pechhulp geeft maximaal twee keer per jaar recht op transport.
ZEKUR wil vooral dat haar klanten tevreden zijn en daarom is de verzekering tussentijds opzegbaar. Je kunt opzeggen per de eerste van een kalendermaand volgend op de opzegdatum of de eerste van een latere kalendermaand.
Je kunt een opzegging doorgeven door ons een mail te sturen. Vermeld daarbij dat het gaat om een opzegging en vermeld tevens je klantnummer en per welke datum je wenst op te zeggen.
Als je schade hebt gemeld, kan je premie voor het volgende jaar worden aangepast. Wil je weten wat de gevolgen zijn voor je premie? De volgende regels gelden:
Schade aan de auto
Dan wordt eerst door een reparateur ingeschat wat de herstelkosten zijn. Bij grotere schades komt er binnen 2 werkdagen een expert kijken om een inschatting te maken. Uiteraard geldt: hoe groter de schade, des te langer duurt het schadeherstel. Als je naar een ASN Autoherstelbedrijf gaat, dan heb je geen eigen risico en krijg je een gratis leenauto tijdens de reparatieperiode. Ga je naar een andere schadehersteller, dan je eigen risico € 250,- en is er geen gratis vervangend vervoer.
Bij ruitvervanging is er geen gratis vervangend vervoer. Als je bij ruitvervanging naar een ASN Autoherstelbedrijf, Autotaalglas of Carglass gaat, dan is je eigen risico € 125,-. Ga je naar een andere schadehersteller, dan is je eigen risico € 250,-.
Letselschade
Eerlijk is eerlijk: de afhandeling van letselschade kan lang duren, soms wel langer dan een jaar. Dat komt doordat letselschadezaken vaak erg ingewikkeld zijn. Uiteraard proberen wij alles zo goed en snel mogelijk te regelen voor je, maar de tegenpartij moet dan ook goed meewerken.
Deze verzekering biedt hulp bij pech onderweg en vervangend vervoer in heel Nederland. Dit geldt niet voor je eigen woonplaats, Vlieland en Schiermonnikoog.
De reparatie van de auto wordt uitgevoerd door een professionele hulpdienst ter plekke. Als reparatie niet mogelijk is, wordt de auto vervoerd naar de dichtstbijzijnde professionele hulpdienst of naar een op te geven adres in Nederland.
Is je auto gestolen en heb je Extra ZEKUR Auto met Volledige Cascodekking? Koop dan niet meteen een andere auto. Als je auto binnen 30 dagen onbeschadigd wordt teruggevonden, dan ben je verplicht je auto terug te nemen. De reparatiekosten van de schade aan je auto, die tijdens de diefstal zijn ontstaan worden door ons vergoed.
Wij zeggen jouw oude verzekering niet op. Daarvoor kun je contact opnemen met je huidige verzekeringsmaatschappij, dan beëindigen zij de verzekering voor jou. Vraag dan na per welke datum de verzekering beëindigd wordt. Dat is dan de ingangsdatum van je verzekering bij ons. Kijk hier voor meer informatie.
Ja, als jij bij je partner inwoont, ben je verzekerd. Voor de partnerdekking van de particuliere aansprakelijkheidsverzekering wordt in de polisvoorwaarden bepaald dat de inwonende partner onder de dekking valt.
Je kunt ZEKUR Wonen Student afsluiten tot 28 jaar. Ben je ouder dan 27? Dan wordt je verzekering automatisch overgezet naar ZEKUR Wonen Single. Ben je geen student meer? Geef dat dan even aan ons door, zodat je bundel overgezet kan worden.
Als je gaat verhuizen moet je in ieder geval je persoonsgegevens en je nieuwe adres gegevens doorgeven via een mail. De gegevens die ZEKUR vanuit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) ontvangt, kunnen we helaas niet overnemen in de registratie van ZEKUR Wonen. Wijzigingen in je persoonsgegevens zul je daarom aan ons moeten melden.
Wil je een wijziging aan ons doorgeven, bijvoorbeeld omdat je gezinssituatie is gewijzigd of omdat je gaat samenwonen? Stuur ons dan een mail. Vermeld daarbij duidelijk:
De ZEKUR Wonen Bundel is tussentijds opzegbaar. Je kunt opzeggen per de eerste van een kalendermaand volgend op de opzegdatum, of de eerste van een latere kalendermaand. Je kunt een opzegging doorgeven door ons een mail te sturen. Vermeld daarbij dat het gaat om een opzegging en vermeld tevens je klantnummer en per welke datum je wenst op te zeggen.
Als je in een containerwoning woont, kan je bij ons geen ZEKUR Wonen afsluiten.
De kosten voor het automatisch incasseren zijn de afgelopen jaren toegenomen. Daarom berekenen we vanaf 1 januari 2020 incassokosten in rekening. Heb je de woonverzekeringsbundel voor Student of Single, dan betaal je € 0,20 per maand. Voor Duo, Eenoudergezin en Gezin betaal je € 0,35 per maand. Dit bedrag is inclusief assurantiebelasting. Je kan zelf meehelpen de incassokosten laag te houden door je premie niet te storneren. En laat het ons direct weten als je van bank wisselt. Op die manier houden we de kosten zo laag mogelijk.
Extra ZEKUR is onze uitgebreide verzekeringsbundel. Naast de basisbundel kies je hiermee ook voor de Doorlopende Reisverzekering, de Ongevallenverzekering, de Rechtsbijstandverzekering en de Multimedia Buitenshuisverzekering.
Je kunt deze bundel uitbreiden met de Woonhuisverzekering inclusief Glasverzekering, Annuleringsverzekering, Extra Buitenshuisverzekering, Extra Ongevallenverzekering en Extra Rechtsbijstandverzekering.
Wij zeggen jouw oude verzekering niet op. Daarvoor kun je contact opnemen met je huidige verzekeringsmaatschappij, dan beëindigen zij de verzekering voor jou. Vraag dan na per welke datum de verzekering beëindigd wordt. Dat is dan de ingangsdatum van je verzekering bij ons. Kijk hier voor meer informatie.
Met de Aansprakelijkheidsverzekering ben je verzekerd voor aansprakelijkheid voor materiële schade en letselschade veroorzaakt aan anderen dan jijzelf. De kosten hiervan kunnen hoog oplopen. Met deze verzekering bescherm je jezelf tegen financiële problemen als gevolg van schade die jij hebt veroorzaakt.
Hieronder staan de verzekerde bedragen vermeld per woonsituatie.
Student uitwonend
€ 1.250,- per reis en max. € 2.500,- per jaar
Single
€ 1.250,- per reis en max. € 2.500,- per jaar
Duo
€ 2.500,- per reis en max. € 5.000,- per jaar
Eenoudergezin
€ 1.250,- per reis en max. € 5.000,- per jaar
Gezin
€ 1.250,- per reis en max. € 6.000,- per jaar
De verzekering keert onder andere uit als je vakantie niet doorgaat of moet worden afgebroken als gevolg van:
Sluit de Doorlopende Annuleringsverzekering af voordat je een reis boekt of binnen 7 dagen nadat je je reis hebt geboekt.
Student uitwonend
€ 1.500,- per gebeurtenis en max. € 2.000,- per verzekeringsjaar
Single
€ 1.500,- per gebeurtenis en max. € 2.000,- per verzekeringsjaar
Duo
€ 2.000,- per gebeurtenis en max. € 2.500,- per verzekeringsjaar
Verzekerd zijn onder andere je foto- film- video- radio- tv- en navigatieapparatuur, laptop, MP3/4-speler, ipod, dvd’s, LCD schermen en je telefoon. Wil je ook verzekerd zijn voor bijvoorbeeld je sportuitrusting, muziekinstrumenten, kleding of horloge? Dan kun je deze verzekering makkelijk uitbreiden met de Extra Buitenshuisverzekering van ZEKUR.
De verzekering keert onder andere uit in de volgende gevallen:
De dekking geldt alleen voor reizen en/of verblijf tijdens:
Student uitwonend
€ 2.000,- per gebeurtenis en max. € 2.000,- per verzekeringsjaar
Single
€ 2.000,- per gebeurtenis en max. € 2.000,- per verzekeringsjaar
Duo
€ 2.500,- per gebeurtenis en max. € 2.500,- per verzekeringsjaar
Voor verkeerschade (ongeval, aanrijding en letselschade) geldt een dekking binnen Europa en binnen niet-Europese landen grenzend aan de Middellandse zee. Voor consumentenzaken en wonen geldt alleen een dekking binnen Nederland.
Er geldt een dekking voor onder andere:
Natuurlijk zijn de basisdekkingen van de Rechtsbijstandverzekering hier ook bij inbegrepen.
Duo
Inboedel: Max. tot € 100.000,-
Audio/computer: € 2.500,-
Contant geld: € 500,-
Vergoeding hotelkosten: € 10.000,-
Gezin
Inboedel: Max tot € 100.000,-
Audio/computer: € 2.500,-
Contant geld: € 500,-
Vergoeding hotelkosten: € 20.000,-
Eenoudergezin
Inboedel: Max tot € 100.000,-
Audio/computer: € 2.500,-
Contant geld: € 500,-
Vergoeding hotelkosten: € 20.000,-
Met de Inboedelverzekering van ZEKUR zijn je al bezittingen automatisch verzekerd. De verzekering keert onder andere uit bij schade door brand, blikseminslag, ontploffing, storm, water/neerslag, diefstal* en vandalisme. Mocht je woning onbewoonbaar raken door bijvoorbeeld brand, dan worden ook je hotelkosten voor je betaald.
Bij onherstelbare schade aan je spullen krijg je in veel gevallen de nieuwwaarde vergoed (afhankelijk het product). Zijn je spullen wel te herstellen, dan krijg je de herstelkosten vergoed. Voor onder andere fietsen, bromfietsen en zonweringen krijg je de dagwaarde terug. Dat geldt ook voor spullen die vóór de schade minder waard waren dan 40% van de nieuwwaarde, bijvoorbeeld een televisie van tien jaar oud.
*Bij ZEKUR Wonen Student geldt diefstal na braak.
De verzekerde bedragen per woonsituatie zijn als volgt:
Student
Uitkering overlijden € 7.500,-
Uitkering blijven invaliditeit* € 30.000,-
Single
Uitkering overlijden € 7.500,-
Uitkering blijven invaliditeit* € 30.000,-
Duo
Uitkering overlijden € 7.500,-
Uitkering blijven invaliditeit* € 30.000,-
*De uitkering is afhankelijk van de mate van blijvende invaliditeit.
De Ongevallenverzekering van ZEKUR keert uit wanneer je geheel of gedeeltelijk blijvend invalide wordt en bij overlijden. De wereldwijde dekking geldt 24 uur per dag, dus ook tijdens werk, op school, onderweg, thuis en tijdens je vakanties in het buitenland.
Met de Rechtsbijstandverzekering van ZEKUR ben je verzekerd voor consumentengeschillen, huurkwesties, ontslag, letselschade en schade die je hebt opgelopen als voetganger of fietser in het verkeer. Er geldt een dekking voor onder andere:
Schade aan je woonhuis is verzekerd tot een bedrag van maximaal € 300.000,- per gebeurtenis.
De Woonhuisverzekering van ZEKUR biedt een uitgebreide dekking voor schade aan je eigen woning, inclusief eventuele bijgebouwen. De verzekering keert onder andere uit bij schade door brand, blikseminslag, ontploffing, storm, water/neerslag, braak en vandalisme.
In de polisvoorwaarden lees je welke uitsluitingen van toepassing zijn voor de Woonhuisverzekering.