Heb je moeite met het betalen van je zorgpremie, eigen risico of zorgkostenfacturen? Blijf er niet mee rondlopen, maar neem contact met ons op. Samen zoeken we een oplossing.

Veel zaken kun je ook direct zelf regelen in Mijn ZEKUR Zorg of in de ZEKUR Zorg App. Kies er bijvoorbeeld voor om je verplicht eigen risico gespreid over het jaar te betalen. Of spreek een betalingregeling af om je zorgkostenfacturen in delen te betalen. Over beide regelingen lees je hieronder meer.

Lees deze informatie als je vragen hebt over het betalen van andere verzekeringen dan je zorgverzekering. 

Betalen in delen

We helpen je als je moeite hebt om de rekening in 1 keer te betalen. Bekijk de mogelijkheden hieronder en kies de optie die het beste bij je situatie past.

 

Betalingsregeling: factuur in delen betalen
  • Als je een zorgkostenfactuur krijgt en je kunt het bedrag niet in 1 keer betalen
  • Voor een rekening die € 50,- of hoger is en welke je betaalt in delen van minimaal € 25,-
  • Betalen in minimaal 2 tot maximaal 12 delen
  • Regel het makkelijk zelf in Mijn ZEKUR Zorg of via de ZEKUR Zorg App
Gespreid betalen eigen risico
  • Betaal je verplicht eigen risico in 10 delen
  • Regel het makkelijk zelf in Mijn ZEKUR Zorg of via de ZEKUR Zorg App
  • Teveel betaald? Je krijgt het teveel betaalde bedrag automatisch terug

 

Betaal op tijd en voorkom problemen

Als je de zorgverzekeringspremie of een zorgkostenfactuur niet of niet op tijd betaalt, loop je het risico dat je met extra kosten te maken krijgt. Of dat je aanvullende verzekeringen worden stopgezet. Door op tijd te betalen voorkom je problemen. In het onderstaande overzicht leggen we uit wat er gebeurt als je niet op tijd betaalt.

Heb je moeite met betalen? Neem dan direct contact met ons op.

 

 

Betalingsherinnering

Als het ons niet lukt om de zorgverzekeringspremie van je rekening af te schrijven, krijg je eerst een betalingsherinnering. Je hebt dan nog 4 weken om te betalen zonder extra kosten.

1e aanmaning

Heb je 4 weken na de betalingsherinnering nog niet betaald? Dan ontvang je een eerste aanmaning. Het openstaande bedrag wordt dan verhoogd met € 15,- incassokosten. 

2e aanmaning

Heb je 3 weken na de eerste aanmaning het bedrag nog niet betaald? Dan ontvang je van ons een tweede aanmaning. Het openstaande bedrag wordt verhoogd met € 20,- incassokosten.

Daarnaast worden je aanvullende zorgverzekeringen stopgezet. Je krijgt dan voor de rest van het jaar geen vergoedingen meer voor zorg uit de aanvullende zorgverzekeringen. Je blijft wel gewoon verzekerd voor zorg uit je basisverzekering.

Laatste aanmaning

Heb je 3 weken na de tweede aanmaning het bedrag nog niet betaald? Dan ontvang je van ons een laatste aanmaning. Het openstaande bedrag wordt verhoogd met extra incassokosten.

Deurwaarder

Heb je 4 weken na de laatste aanmaning het openstaande bedrag nog niet betaald? Dan zetten we de factuur door naar een deurwaarder. De extra kosten zijn voor je eigen rekening.

Aanmelding bij het CAK

Heb je 6 maanden of langer je zorgverzekeringspremie niet betaald? Dan melden we je aan bij het CAK. Dit heeft gevolgen voor je premie, verzekeringen en eigen risico. Als je bent aangemeld bij het CAK ga je meer premie betalen. Lees meer over het CAK.

 

Geldzorgen aanpakken met Geldfit

Geldzorgen zorgen vaak voor stress. Geldfit helpt jou om meer grip op je geld te krijgen. Met een gratis test krijg je persoonlijk advies over je financiële situatie. Maar je kunt ook via de telefoon contact opnemen om je situatie te bespreken. Lees meer op Geldfit.nl.

Download de ZEKUR Zorg App

Google play store imageGoogle play store image App store imageApp store image