Sms-code niet ontvangen

Je hebt je aangemeld voor de sms-controle maar je ontvangt de sms-code niet. Het volgende kan er dan aan de hand zijn.

1 De sms-code wordt naar een ander telefoonnummer gestuurd

Zo controleer je of het juiste telefoonnummer geregistreerd staat bij DigiD:

• Ga naar de website www.digid.nl
• Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD
• Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
• Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
• Ga naar Persoonlijke gegevens en controleer welk telefoonnummer geregistreerd staat
• Is het telefoonnummer niet juist, klik dan op Telefoonnummer wijzigen.
• Als je het telefoonnummer hebt aangepast, dan ontvang je binnen een paar dagen (meestal 3 werkdagen) een brief van DigiD met daarin de activeringscode. Volg de instructies op de brief om de sms-controle te activeren.

2 Je hebt de sms-controle nog niet geactiveerd

Ga na of je de controle via sms geactiveerd hebt bij DigiD. Zo controleer je dit:

• Ga naar de website www.digid.nl
• Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD
• Selecteer de optie: Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
• Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
• Ga naar Controle via sms en kijk of deze op Actief staat.
• Staat deze op Actief, dan kun je vanaf nu inloggen op Mijn ZEKUR Zorg met de sms-controle
• Staat deze op Inactief, bekijk dan de uitlegpagina waarop we uitleggen hoe je de sms-controle activeert.

Andere vragen over inloggen