Antwoord op jouw vraag

Sommige vragen krijgen we vaker. Bekijken daarom de antwoorden op de veelgestelde vragen. Misschien zit jouw antwoord er al tussen. 

Je kan ook jouw vraag stellen via onze chatbot Laura. Weet zij het antwoord niet? Dan verbindt zij je door met een medewerker. Start hier om te chatten.

Of stel jouw vraag dag en nacht via de ZEKUR Zorg App. In het menu Service kies je voor Contact met een medewerker en stel hier jouw zorgvraag aan een medewerker. Je krijgt dan zo snel mogelijk bericht. Heb de ZEKUR Zorg App nog niet? Download deze dan hier.

Je zorgverzekering wijzigen kan tot en met 31 januari

Jouw zorgverzekering wijzig je makkelijk zelf snel online. Op een tijdstip wat voor jou het beste uitkomt. Je hoeft dan niet in de wachtrij van de telefoon te staan. Je kan jouw basisverzekering en/of je eigen risico aanpassen in Mijn ZEKUR Zorg. Je aanvullende verzekering wijzig je via het dit wijzigingsformulier. Als je de aanvullende verzekering van je medeverzekerde(n) wilt wijzigen, vul dan per persoon een apart formulier in. 

De meestgestelde vragen over ZEKUR Zorg

  • Is mijn zorgaanbieder gecontracteerd?

    In de Zorgvinder kan je zien of wij een contract hebben met jouw zorgverlener. 
    Voor bijna alle zorg maken wij elk jaar afspraken met zorgverleners. Deze afspraken gaan over prijs en kwaliteit van de zorg. Je bent vrij om zelf te kiezen of je naar een gecontracteerde zorgverlener gaat of niet. Maar ga je naar een zorgverlener zonder contract, dan krijg je in de meeste gevallen een lagere vergoeding.


     

  • Kan ik een betalingsregeling afsluiten?

    Als je moeite hebt om de rekening van je zorgkosten te betalen, dan kan je in bepaalde situaties een betalingsregeling afsluiten. Je betaalt dan geen rente en administratiekosten en je krijgt geen BKR-registratie. 


    Lees meer over het afsluiten van een betalingsregeling


     

  • Kan ik mijn adres wijzigen?

    Ga je verhuizen of bent je net verhuisd? Geef je adreswijziging online aan ons door via een mail. We passen dan het adres voor je aan. Je ontvangt geen nieuwe polis. Geef je verhuizing ook door in de gemeente waar je gaat wonen.

  • Welke bedragen moet ik nog betalen?

    Alle bedragen die je nog moet betalen, vind je in Mijn ZEKUR Zorg.
    Log hiervoor in op Mijn ZEKUR Zorg. Je ziet dan meteen een overzicht met te betalen facturen.

Contact opnemen

Document aanleveren

Hebben wij jou gevraagd om documenten naar ons te sturen, dan kan dat via dit formulier.

Vraag over je schadeverzekering

Kijk hier voor hulp en contact als je een vraag hebt over ZEKUR Wonen, ZEKUR Auto, ZEKUR Fiets, ZEKUR Motor, ZEKUR ZZP, ZEKUR MKB of je ZEKUR Arbeidsongeschiktheidsverzekering.